Sengångardag

2014-05-24, 22:25:11 / Kategori: Hälsa
Är nu inne på natt 3 av 3, känns bra. Lovande början! Sambon är på grillfest med sina kusiner i Kävlinge och jag sitter här med mina äldre vänner :) Får säkert höra en och annan historia från förr!
 
För övrigt idag har jag varit så enormt trött. Tror att det blev efter ryggpasset igår som verkligen tog kål på mig. När Martin väckte mig imorse såg jag ut som en björn som nyss vaknat från sin vintersömn, hårig, halvt blind och vill bara sova igen. Eller äta. Så idag har jag faktiskt lyssnat på kroppen och bara vilat, bortsett från en tur till Maxi. Välbehövt och mycket skönt. Imorgon ska jag försöka vända rätt dygnet igen, skola på måndag och tisdag sen dagpass på fredag. 7-16, ojojoj vad det kommer kännas i kroppen att det är på fel sida om dagen för mig.
 
Nåväl, imorgon blir det bröst och axlar. Eventuellt lite armar också, vi får se. Primärmusklerna är i alla fall bröst och axlar. Tänkte fundera lite på upplägg inatt och läsa på lite om just dessa muskler på mina muskelkort från http://beijeranatomi.tictail.com/product/anatomisk-kortlek . Grymt bra kortlek som gjorts av en Naprapat! Fint illustrerade och det enda som tyvärr inte står är information om nerverna. Annars står det om ursprung, fäste, funktion på ena sidan och en bild på muskeln/musklerna på andra sidan. Mycket omtyckt och välanvänt!
 
 
Nej, nu ska jag gå och göra lite nytta!
Tjungeling!
 



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?