Tankar

2014-05-26, 09:19:49 / Kategori: Tr�ning
https://www.youtube.com/watch?v=7H_g7mpavQI

Ja, det är ju lite delade åsikter. Måste faktiskt säga att jag håller med Helene i detta klipp. Jag kan förstå Rebecka Weidemo, MEN, det känns också som att man då har en tråkig inställning till kost och träning. Träning och kost ska ju inte vara ett måste, det ska vara någonting som ingår i ens livsstil för att man ska må bra. Inte för att man ska känna sig tvingad eller dålig när man ser andra som tränar och är i form. Jag kan också tycka att det är lite tråkigt att man angriper just träning och kost, varför inte titta på kvinnorna som är modeller och går catwalk? Jag kan räkna upp fler ohälsosamma konsekvenser av en sådan livsstil än av en livsstil med träning. Jag tror också att många får mer ångest av modellidealet än av träningsidealet eftersom enligt min uppfattning vill inte många tjejer ha muskulösa kroppar. 
 
Råd till er som inte tycker om att träna:
1. Gör det ni tycker om, tycker du om att ta en cykeltur, gör det. Promenad kanske passar bättre, promenera mera!
2. Ansträng dig för att faktiskt hitta någonting som du tycker om.
3. Känner du att du verkligen inte hittar någonting som du tycker om, försök att ändra inställning kanske. Det kan ju faktiskt vara så att innan ditt träningspass sitter du och tänkar att det kommer vara tråkigt, jobbigt eller att du inte kommer att kunna någonting. Alla har varit där. Alla har varit på ruta ett. Men du kommer till ruta två och då är det du som kan och någon annan som är ny. TÅLAMOD :)
4. Fundera ut vad du vill göra med din kropp, hur du vill att den ska se ut. Kontakta typ en PT eller någon som kan mycket om olika träningsformer.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?